Навчальні програми з медіаграмотності
Останнім часом сформувалося коло викладачів, які можуть і
хочуть викладати медіаосвіту. З кожним роком таких людей усе більше. Якщо цим займається психолог, соціальний педагог
чи журналіст — дітям це цікаво. Вчителі інформатики мають інший підхід,
вони більше роблять акцент
на технічні моменти. Але всім безперечно потрібні інструменти для
роботи, науково-методичні база.
Вже розроблені навчальні програми для початкової, середньої
та старшої шкіл, для 8 і 10 класів є готові підручники, а
також робочі зошити. Велику роль у методичному забезпеченні вчителів відіграє
Академія української преси, яка регулярно видає посібники для вчителів із
медіаграмотності та приклади авторських уроків — як українських авторів, так і
переклади іноземних. Зокрема, серед них «Медіаграмотність на уроках суспільних
дисциплін: посібник
для вчителя» та «Медіаграмотність: підручник для
вчителів» авторства американських педагогів Сінді Шейбе і Фейз Рогоу. Триває
виробництво нових авторських розробок медіапедагогами.
Варто
сказати і про допоміжні інноваційні інструменти, які можуть стати в пригоді.
Зокрема, це продукти ГО «Детектор медіа» — інтерактивний підручник для
підлітків «МедіаДрайвер» та курс із новинної грамотності; гра, розроблена IREX,
Академією української преси та StopFake, — «Медіаграмотна місія»;
«Медіанавігатор» — збірник вправ із медіаграмотності, над яким працювали
педагоги із семи країн.
У2018 році стартував проект «Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність»
направлений на здобуття учнями навичок критичного сприйняття інформації, а
також інтеграцію медійної грамотності у програму загальної середньої освіти.
Діяльністю проекту передбачено розробку методологічних матеріалів для вчителів
вибраних класів та предметів. Навчання за даними матеріалами буде здійснюватися
в 50 пілотних школах чотирьох міст: Дніпро, Тернопіль, Чернігів та Маріуполь.
Реалізація проекту здійснюється
міжнародною організацією IREX та її українськими партнерами Академія української
преси і StopFake, за підтримки Державного департаменту США та Міністерства
закордонних справ і справ Співдружності націй Великої Британії у співпраці з
Міністерством освіти і науки України.
Коментарі
Дописати коментар