Тренінг для тренерів із медіаграмотності
Українське суспільство потребує
ширшого вироблення навичок медійної та інформаційної грамотності в умовах
пропагандистсько-психологічних війн. Заклади культури і, зокрема, бібліотеки –
саме ті інституції, що мають усі можливості для того, щоб долучитися до формування медіаграмотного споживача. Саме
тому наша бібліотека стала майданчиком для проведення тренінгів і має власного медіатренера –
головного бібліотекара відділу соціокультурної роботи Валентину Гринько, яка
неодноразово проходила відповідне навчання.
Цього року 21-23 березня вона взяла
участь у 3-денному тренінгу для тренерів з медіаграмотності,
підготовлений Академією
української преси за підтримки DW Akademie у м. Буча, що неподалік Києва.
Тетяна Іванова, тренер,
медіаексперт, доктор педагогічних наук, професор, керуючий партнер Академії
української преси провeла пeршу навчальну сeсію для трeнeрів з мeдіаграмотності. Спілкування відбувалося у крeативній та інтeрактивній формі з малюнками, прeзeнтаціями, командною роботою. Тетяна Іванова зауважила,
що знання психології комунікації, спeцифіки засвоєння інформації, тeхніки маніпуляцій та eфeктивного навчання є обов’язковим для провeдeння заходів. Учасники дізналися про роль інтерактивних методів в процесі проведення
тренінгу з медіаграмотності.
Також тренер розповіла про
особливості роботи медіа в Україні та за кордоном, про те, хто контролює
основні друковані видання та телеканали в Україні. «Медіа в Україні – це неприбутковий
бізнес. А що відбувається з бізнесом, якщо він не приносить прибутку? Він
зникає. А чому ж тоді медіа в Україні процвітають, хоча ця сфера потребує великих
капіталовкладень? Це все тому, що власники медіа мають певну мету –
інформаційний вплив. Ми отримуємо інформацію, яка пропускається через щось або
когось. Медіа не презентують реальність, медіа репрезентують її» – зауважила Тетяна Іванова.
У рамках тренінгу з учасниками працював Артем Бабак,
тренер з медіаграмотності, журналіст Transparency International Україна. Тренер дав учасникам інструменти для перевірки інформації, ознайомив з
основними моментами розвитку процесу фейкотворення в Україні та світі
й боротьби з цим явищем.
Тренер, керуючий партнер Stober, Poltavets&Associates Іван Полтавець поговорив з
учасниками про критичне мислення в інфопросторі, його інструменти. Провів практичні вправи на співвідношення
фактів та думок в журналістських матеріалах. «У кожної людини є зона
контролю, зона занепокоєння та зона впливу. Медіа в основному повідомляють нам
інформацію із так званої «зони занепокоєння», тобто те, що викликає емоції. …Важко створити матеріал, який потрапить до
зони впливу кожного з нас. Таку інформацію кожен шукає сам. Також є «зона контролю», нам може
здаватися, що ми контролюємо більше, ніж насправді. Але до цієї зони якраз таки
потрапляє те, що ми контролюємо насправді, наприклад, я можу зараз вимкнути світло,
або увімкнути його – це моя зона контролю». – пояснив Іван Полтавець.
Академія Deutsche Welle, за підтримки якої відбувся тренінг, є провідною
організацією Німеччини для розвитку міжнародних засобів масової інформації, яка
підтримує вільні і незалежні медіа.. Організація пропонує професійні навчальні
семінари і стажування для майбутніх журналістів. DW Академія розробила
магістерську програму «Міжнародні Медіа Студії», яка поєднує у собі навчання з
розвитку ЗМІ, управління медіа, журналістики та комунікації.
Коментарі
Дописати коментар