Розширюємо горизонти медіаграмотності

Володіти навичками критичного мислення – нелегка справа. Адже потрібно охопити спектр знань не тільки в контексті перевірки інформації та маніпулятивного впливу зі сторони медіа, а й вміти мультиплікувати отримане.
Саме задля поглиблення знань з медіаграмотності Академія української преси за підтримки DW Akademie провела тренінг для тренерів другої посиленої фази.
Двадцять учасників з усієї України протягом трьох днів вивчали нові методики та інтерактивні прийоми. До складу учасників другої посиленої фази за результатами конкурсного відбору була обрана головний бібліотекар відділу соціокультурної роботи Валентина Гринько, яка успішно завершила навчання у першій фазі підготовки тренерів з медіаграмотності та виконала всі умови проекту.
Перший модуль «Фейкові новини та маніпуляції» відбувся 19-21 жовтня 2018 року поблизу Києва у готельному комплексі «Пуща Лісова».
Медіатренером, завідувачем кафедри журналістики Донецького національного університету імені Василя Стуса Оленою Тараненко була проведена практична робота з учасниками — «Купуємо медіа», «Упаковка медіпродукту», «Медійна кухня в лісі» тощо.
«Всі три дні пройшли під знаком синергії. Поглиблена фаза й передбачала саме це — об’єднання спільних інтелектуальних зусиль, творчої енергії та досвіду тренерів у роботі на результат. Кількість і, головне, якість нових ідей направду вражає. Підвищення рівня свідомого споживання інформації, інформаційної безпеки й захищеності, рівня медіаграмотності та критичного мислення тих, до кого підуть наші тренери, обов’язково буде досягнено!», — сказала Олена Тараненко.
Тетяна Матичак, журналіст, медіатренер, експерт з фактчекінгу говорила з учасниками щодо важливості практичного застосування критичного мислення, виявлення когнітивних упереджень, розрізнення фактів та суджень, підкресливши наступне: «Проведення поглиблених тренінгів надзвичайно важливо. Адже технології створення пропаганди постійно розвиваються. Такі тренінги дозволяють отримати знання про нові методики викладання і перейняти досвід колег-тренерів, здобутий під час проведення занять для населення. Здобутий раніше тренерський досвід учасників також мультиплікується через їхніх колег з інших регіонів».
Про те, як сприймати інформацію критично, розповідала медіатренер Михайлина Скорик. Учасники аналізували політичні маніпуляції у медіа, причини замовлення джинси та методи перевірки джерел.
«Медіаграмотність — це те, чого нині критично бракує українському суспільству. На цій фазі тренінгу важливо, що ми поєднали світ журналістів, які виробляють медіаконтент, та вчителів і тренерів, які вчать його критично споживати — це сприятиме кращому розумінню інформаційного простору в Україні», — сказала журналістка Михайлина Скорик.
Наприкінці учасники дійшли висновку:
- головний результат тренінгу не просто навчання, а зміни, які відбулися у свідомості учасників;
- інформація - це продукт;
- інформація споживається за капітал;
- інформацію слід споживати свідомо, включаючи критичне мислення;
- захиститися від інформаційного дощу (суджень, думок) та споживати тільки факти можна через знання Кодексу етики журналіста, Стандартів журналістського матеріалу, розвиток критичного мислення.

Зовсім відмовитися від споживання інформації  в цифрову епоху неможливо, адже вона все одно прийде через інші канали, наприклад, "сарафанне радіо". Єдиний захист - включати раціо!



Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Бібліобешкет "Літо в бібліотеці"