Тренінг для тренерів із медіаграмотності

           Українське суспільство потребує ширшого вироблення навичок медійної та інформаційної грамотності в умовах пропагандистсько-психологічних війн. Заклади культури і, зокрема, бібліотеки – саме ті інституції, що мають усі можливості для того, щоб долучитися до  формування медіаграмотного споживача. Саме тому наша бібліотека стала майданчиком для проведення  тренінгів і має власного медіатренера – головного бібліотекара відділу соціокультурної роботи Валентину Гринько, яка неодноразово проходила відповідне навчання.
Цього року 21-23 березня вона взяла участь у 3-денному  тренінгу для тренерів з медіаграмотності,  підготовлений  Академією української преси за підтримки DW Akademie  у м. Буча, що неподалік Києва.
Тетяна Іванова, тренер, медіаексперт, доктор педагогічних наук, професор, керуючий партнер Академії української преси провeла пeршу навчальну сeсію для трeнeрів з мeдіаграмотності. Спілкування відбувалося у крeативній та інтeрактивній формі з малюнками, прeзeнтаціями, командною роботою. Тетяна Іванова зауважила, що знання психології комунікації, спeцифіки засвоєння інформації, тeхніки маніпуляцій та eфeктивного навчання є обов’язковим для провeдeння заходів. Учасники дізналися про роль інтерактивних методів в процесі проведення тренінгу з медіаграмотності. 
Також тренер розповіла  про особливості роботи медіа в Україні та за кордоном, про те, хто контролює основні друковані видання та телеканали в Україні. «Медіа в Україні – це неприбутковий бізнес. А що відбувається з бізнесом, якщо він не приносить прибутку? Він зникає. А чому ж тоді медіа в Україні процвітають, хоча ця сфера потребує великих капіталовкладень? Це все тому, що власники медіа мають певну мету – інформаційний вплив. Ми отримуємо інформацію, яка пропускається через щось або когось. Медіа не презентують реальність, медіа репрезентують її» – зауважила Тетяна Іванова.



 
У рамках тренінгу з учасниками працював Артем Бабак, тренер з медіаграмотності, журналіст Transparency International Україна. Тренер дав учасникам інструменти для перевірки інформації, ознайомив з основними моментами розвитку процесу фейкотворення в Україні та світі й боротьби з цим явищем.
Тренер, керуючий партнер Stober, Poltavets&Associates Іван Полтавець поговорив з учасниками про критичне мислення в інфопросторі, його інструменти. Провів практичні вправи на співвідношення фактів та думок в журналістських матеріалах. «У кожної людини є зона контролю, зона занепокоєння та зона впливу. Медіа в основному повідомляють нам інформацію із так званої «зони занепокоєння», тобто те, що викликає емоції. Важко створити матеріал, який потрапить до зони впливу кожного з нас. Таку інформацію кожен шукає сам. Також є «зона контролю», нам може здаватися, що ми контролюємо більше, ніж насправді. Але до цієї зони якраз таки потрапляє те, що ми контролюємо насправді, наприклад, я можу зараз вимкнути світло, або увімкнути його – це моя зона контролю». – пояснив Іван Полтавець.

Академія Deutsche Welle, за підтримки якої відбувся тренінг, є провідною організацією Німеччини для розвитку міжнародних засобів масової інформації, яка підтримує вільні і незалежні медіа.. Організація пропонує професійні навчальні семінари і стажування для майбутніх журналістів. DW Академія розробила магістерську програму «Міжнародні Медіа Студії», яка поєднує у собі навчання з розвитку ЗМІ, управління медіа, журналістики та комунікації.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Люди і шоколад Джоан Гарріс